maandag 12 december 2011

TIP - Dieet ja/nee!?

Als je denkt dat je te dik/te zwaar bent moet je dat eerst zeker weten. Maak dus eerst een paar BMI-tests (om te vergelijken) op internet en als daar uitkomt van je BMI te hoog is kun je het beste naar je ouders gaan en met hun overleggen over wat je wilt gaan doen. Mijn tip is: praat erover. Het heeft geen nut om een vaag dieet te gaan volgen van internet (ookal zullen er best goede tussen zitten) maar je kunt beter samen met je ouders naar de huisarts gaan. 

Even op een rijtje dan maar: 

Do's: praten, BMI-test, huisarts, ouders, gezond eten.
Dont's: Eten uitspugen, maaltijden overslaan, niets meer eten, een raar dieet van internet volgen, ineens stoppen met een dieet en weer normaal gaan eten (werkt tegenovergesteld).

Ik heb echt zó erg medelijden met iedereen die zichzelf te dik vind en dat dus eigenlijk niet is. En ook met de mensen die er niets aan kunnen doen en wel worden gepest enz. Ik heb van mijzelf niet echt aanleg voor dikzijn, ik kan eigenlijk alles eten. Maar dat doe ik niet, gelukkig. Ik eet wel gewoon gezond en af en toe is wat fruit.

Nog een laatste tip: bewegen is ook heel erg goed! Dus sport je niet, ga bij een vereniging of ga hardlopen (gezellig met je vriend(in) of vader!).

Liefs, Isabel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten